tisdag, november 20, 2007

Liten obetydlig man

I dag hände det en sak på jobbet som gjorde mig nästan vansinnig. Jag kan inte avslöja detaljer, ty då går alltför mycket att identifiera. Men jag kan i alla fall skriva så här: Jag har aldrig tidigare i hela mitt liv känt mig så tillplattad och nullifierad. Massor av arbete jag har lagt ned blev nu betraktat som nästan värdelöst. Och då hör det till saken, att det nämnda arbetet av många kollegor till mig har betraktats som ett föredöme. Jag är en auktoritet i mångas ögon. Men jag blev alltså förolämpad av en person som tror sig veta bättre än jag - trots att h*n inte vet ett skvatt om mitt yrke.

5 kommentarer:

Blogger Thomas O. sa...

Jag såg Jantelagen rakt in i epicentrum.

8:09:00 em  
Anonymous Anonym sa...

En skitstövel är han om du frågar mig. Jag är redan på dåligt humör så jag kan kräkas lite över din surgubbe också *ler bittert*

8:58:00 em  
Blogger Spectatia sa...

Läser boken som är ursprunget till Jantelagen just nu. Det är hemska krafter i sånt. :-(

11:16:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Tack för kommentarerna! Det är gott med empati.

4:18:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Hoppas du gav svar på tal? Det är ju du som är experten. Förolämpningar ska man inte svälja (möjligen med undantag av de som kommer från högsta chefen;) då blir man bara bitter.

8:12:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida