lördag, augusti 04, 2007

Intryck från Irland. 4

Den fjärde dagen skulle vi utforska Donegal County. Innan vi lämnade Donegal Town på morgonen tog jag detta kort av ett hus i "splendid isolation". Jag hade joggat hit någon timme tidigare och nu hade redan ebben satt in.
En gata i Kilcar i Donegal County en söndag mitt på dagen:
Liten språkövning i Kilcar, Donegal County:
Ett brant stup - ett av Europas brantaste! - vid Slieve League:
Ett annat brant stup vid Slieve League:
På väg ned från Slieve League:
Inifrån kyrkan i Glencolumbkille:
Tack vare filmen "The Railway Station Man", med Julie Christie och Donald Sutherland, blev jag som besatt av platsen Glencolumbkille. Därför hamnade vi på Silver Strand, vid Malin More, nära Glencolumbkille, i Donegal County:
Jag tyckte så mycket om den här platsen så jag lägger ut ännu en bild därifrån:
En gata i Ardara i Donegal County en söndag eftermiddag:
So far, so good.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida