onsdag, juni 06, 2007

Förbjud kassa föredrag!

Jag betraktar mig själv som en ganska överseende och tolerant person. Men när det gäller föredragshållare är jag skoningslös. Jag anser, att kassa föredragshållare skall förbjudas att uppträda inför publik. De är parasiter på andras tid.

I dag lyssnade jag på en föredragshållare som verkade krysta fram föredraget medan hon stod där vid talarstolen. Alla kunde höra och se födslovärkarna. Det var stakningar och tappade trådar och hummanden och öh-anden och vagganden hit och dit och pillande med mikrofon och fingrande på papper huller om buller. Jag har ingenting emot improvisationer om de flyter på som om de vore fruktansvärt väl förberedda. Men improvisationer som är ohöljt och helt uppenbart uselt förberedda och värdelöst genomförda är vedervärdiga.

Att hålla usla föredrag borde vara kriminellt med en straffskala på saftiga böter eller fängelse i en månad. Kassa föredrag är uttryck för en nonchalant, arrogant och oförskämd inställning till åhörarna. De stjäl tid och energi som kunde användas till bättre saker. De är en sanitär olägenhet. De förorenar etern. Väck med dem!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida