fredag, maj 11, 2007

Sjuklingen skriver

Frukta icke, ni som undrat var jag har tagit vägen. Nu är jag tillbaka på banan. Jag har varit på konferens och passade på att ta några kort. Här är ett:
Men snacka om dålig timing. Strax innan jag kom fram hade jag massor med nysningar och undrade om jag blivit allergisk mot något. På kvällen samma dag fick jag feberfrossa och måste bädda ner mig med t-shirt och strumpor på.

Usch, så ynklig man blir när man är sjuk. Och asocial... Jag ville bara vara i fred och inte prata med någon. Jag var fruktansvärt täppt i näsan och hade sprängande huvudvärk. Då blir man inte så vidare spirituell. Middagen fick jag lämna efter huvudrätten. Mina smaklökar verkade ha gått i ide och jag kunde inte uppskatta någonting. Dessutom blev det ett förskräckligt skrålande som min tinnitus inte pallade med. Synd. Därmed missade jag all dans som sedan avslutade kvällen. Och jag som brukar tycka mycket om att dansa - men helst med öronproppar i mina öron.

Nåväl, nu är jag hemma igen. Nu vidtar vård av sjuk man i hemmet. Det bästa av allt just nu är att det är lördag i morgon. Jag skall gå i morgonrock hela dagen - när jag inte ligger nedbäddad.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida