lördag, maj 05, 2007

Sista ordet?

Den uppmärksamme läsaren av denna blogg har kanske lagt märke till att jag lämnar en del kommentarer obesvarade. Det är inte av oartighet. Många anser ju, att man av ren artighet måste besvara varje kommentar. Där är jag av en annan åsikt. Jag kan tycka, att en kommentar är så intressant och tillräcklig i sig själv att den inte behöver kommenteras av mig.

Det där med att tvunget ha sista ordet är ingenting för mig. Jag kan mycket väl låta en kommentator få det.

5 kommentarer:

Blogger Bloggblad sa...

Det är väl lite skillnad vad det handlar om, tycker jag. Ett glatt tillrop - eller skrattkommentar behöver inget svar, men om man i något åsiktsinlägg bjuder på sin egen åsikt i en kommentar, tycker jag det känns lite nonchalant att inte svara. Det behöver inte betyda att man själv vill ha "sista ordet" vilket jag tycker är nåt helt annat och mer gäller "åsiktskrig".

Jag har hittat till nya bloggar ibland, läst, tittat och kommenterat - och inte fått nåt svar, då tar jag för givet att mitt besök inte var välkommet och så slutar jag läsa där och håller mig till dem som ger något gensvar.

Fast har jag bara skrivit "grattis" eller "vad kul" - då går jag inte tillbaka och tittar om jag fått svar.

3:05:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Hjälp! Vad ska jag nu svara på detta? Det verkar ju bli fel hur jag än gör...

8:37:00 em  
Blogger Bloggblad sa...

Hehe... Men jo, jag vidhåller att man svarar på kommentarer. Om man får in massor nån gång som är lika, då är det ok med "klumpsvar" men jag tänkte på det där en stund efteråt, och kom på minst 3 ställen där jag kommenterat att jag gillat bloggen - inga åsikter i övrigt - och sen har jag inte fått ens ett:"vad kul, välkommen hit" som svar, inte ett enda ord.
Så om nån har en himla bra kommentar, då kan man väl säga det - i stället för att vara tyst. Vare sig den avviker eller stämmer.

9:18:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Bra!

9:41:00 em  
Blogger Bloggblad sa...

Hehe... och jag låter dig få sista ordet :)

9:25:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida