fredag, maj 18, 2007

Babbel

Nu har även lilla jag sett den här filmen.
Har alla filmkritiker blivit galna? Låt mig säga så här: Jag är en mycket van filmtittare. Jag kan diverse koder, jag känner igen olika berättargrepp, jag har sett alla sorters klippningar etc. Jag är inte tappad bakom en vagn när det gäller filmkritik. Men låt mig då även säga så här: Detta är en av de absolut mest överskattade filmer jag någonsin har sett. Bra filmer vill jag se om och om igen. Den här tänker jag aldrig se igen. Jag förstår om några känner sig som intellektuella highbrows efter att ha sett den (för att de begriper hur de olika händelserna hänger ihop), men seriöst: Den är ju lika ytlig som en Kalle Ankas pocket. Jag snabbspolade. Filmens budskap är i korthet: Tänk vad svårt vi har att förstå varandra. Tänk så mycket onödigt våld det finns. Oj, oj, oj, då. Så djupsinnigt (Ironi).

Gäsp. Jag blev bara irriterad över att ha slösat bort två timmar och en kvart på den här dyngan. Betyg? En etta på en femgradig skala.

Etiketter:

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Thomas, mycket väl uttryckt. Som alltid kan man lita på dig! /Janne

7:59:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Tack! Jag vet - från din blogg - att du också blev besviken på den här filmen.

11:47:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida