lördag, april 14, 2007

Inga fler misslyckade matchansningar

När det gäller t.ex. böcker, film, musik och resmål vill jag gärna prova på nya saker. Men när det gäller mat har jag nu blivit konservativ. Varför chansa? tänker jag då. Efter en heroisk insats i trädgården skulle jag äta grillat kött. Vi provade på karrékotlett. Det vill jag aldrig mera vara med om. Köttet var senigt och segt och benigt. Blaha, blaha. Om vi skall grilla nöt- eller griskött, så skall det i fortsättningen i första hand få handla om benfria kotletter eller fina schnitzlar. Flintastek är sedan länge ett passerat stadium. En sådan styggelse kommer inte längre in i vårt hus och ännu mindre ut på grillen. Om man skall grilla kött, så skall man grilla bra kött och inte en massa sekunda varor. Livet är för kort för att man skall slösa iväg det på misslyckade matexperiment. Hädanefter gäller säkra kort vid matlagning.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida