lördag, december 09, 2006

Från någon grotta?

Någonstans på nätet har jag tidigare i dag läst om Suzanne Sjögren. Nu kan jag inte längre finna den där notisen. Det stod att hon blev trakasserad med könsord av en hejarklack under (om jag minns rätt) en hockeymatch. Man klappade takten och så skrek man ett tvåstavigt ord som börjar på f och slutar på a. Bokstäverna däremellan betyder ett på skånska.
Sån't gör mig förbannad. Jag skäms för att vara man i sådana lägen. Vad är det som gör att unga män/killar/snorvalpar (ty det är de ju oftast) beter sig som förståndshandikappade neanderthalare när de är i grupp? Vad är det som gör att t.ex. fotboll och ishockey lockar fram det sämsta och lägsta och mest primitiva hos manliga (nå ja...) individer? Ibland misstänker jag, att de har massor med komplex. Och dessa komplex är nog ofta av sexuell natur. Det skulle inte förvåna mig ett skvatt om dessa skrikande svin är "snabbsprutare" hela högen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida