torsdag, december 07, 2006

Det sanna jaget?

Ibland använder man uttrycket "Nu visar han sitt sanna jag". Det kommer till användning t.ex. om någon fullständigt har tappat fattningen och blivit topp tunnor rasande. Det är ungefär som att påstå, att vi alla hela tiden bara håller masken inför varandra. Jag gillar inte det. Jag är så naiv att jag tror, att de allra flesta av oss vanligtvis visar våra "sanna jag". Fördämningar kan s.a.s. brista någon gång för vem som helst, men då menar jag att det som då rinner ut ur den personens inre inte är det "sanna jaget".

Etiketter:

2 kommentarer:

Blogger Ola Claesson sa...

Det här har jag också funderat på. Varför är alltid "det sanna jaget" det som visas när man är arg, sur, bitter eller gör bort sig? De människorna som använder detta uttryck kan dock inte lastas, ty de är perfekta. Stackarna.

6:41:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Precis! Jag tror snarare, att man blir mer och mer sitt "sanna jag" ju äldre och mera erfaren man blir - tills man blir senil eller nå't och allting spårar ur...

8:06:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida