lördag, november 25, 2006

Ritchie igen

Jag har en vän som skämmer bort mig med fina presenter. (TACK! om du läser detta.) Nyligen fick jag en dubbel-CD med Blackmore's Night. Ritchie is still going strong. Det verkar som att Candice Night håller honom ung. Som så många gånger tidigare är jag svag för de instrumentella bitarna (Nu "The messenger" och "Village dance"). Men - det måste erkännas - ibland "levererar" Ritchie även i de sjungna låtarna gitarrspel som påminner om fornstora hårdrocksdagar i Deep Purple eller Rainbow. Jag tänker t.ex. på hans spel i låten "I guess it doesn't matter anymore" - alldeles lysande delikat och typiskt Ritchie! (Dessutom utfärdas hitvarning för den låten...) Och som grädde på moset: Candice sjunger i mitt tycke bättre än någonsin.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida