lördag, november 11, 2006

Johnny was good

Jag vet inte riktigt vad jag hade väntat mig. Jag hade kanske hoppats på något överraskande djupsinnigt och vist och genomklokt. Men då hoppades jag förgäves.

Jag har försökt läsa Marilyn Monroes "Mitt liv" från pärm till pärm utan att missa ett ord. Tyvärr. Jag gitte inte. Jag blev tvungen att forcera genom den. Det hela blev alltför ytligt i min smak. Jag tycker bara synd om Marilyn Monroe. Jag är ännu mera övertygad nu än tidigare att hon var för vek, för snäll, för godtrogen etc. för den ofta hårda och känslokalla filmbranschen.
En sak har jag i alla fått lära mig av läsningen: enligt henne själv verkar Johnny Hyde ha varit en väldigt viktig person i hennes liv. Det var till stor del hans förtjänst att man började fästa någon större uppmärksamhet vid henne i Hollywood. Kolla här och läs vid datumet 31 december 1948. Hon var aldrig kär i honom, men han betydde mycket för henne.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida