fredag, november 10, 2006

En kvinna med feeling

Nyss såg jag Claes Borgström på TV. Han var gäst i TV-studion och presenterade sina tänkta gäster vid hans middagsbord. Det gläder mig att han hade bjudit in Bessie Smith. Hon sjöng, när det begav sig, enligt min ringa mening bättre än Billie Holiday. Lyssna t.ex. på "Nobody knows you when you're down and out". Tänk dig Mariah Carey eller Britney Spears eller Christina Aguilera eller nå'n annan sådan nutida stjärna sjunga den... Pinsamt. När Bessie Smith sjöng trodde man på varenda stavelse hon sjöng.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Ja! – Bessie sjöng bättre än Billie, som i sin tur också sjäng grymt bra, om man säger så. Men Claes Borgström, jag menar herregud!, går det att bli mer ansträngt politiskt korrekt än så? Hans förslag att vi borde bojkotta fotbolls-VM är så dumt att jag kallar det för en skam för nationen.

9:37:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Ja, det förslaget var s.a.s. ett stolpskott. Ungefär som att komma med slangbella för att bekämpa maffian.

10:22:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida