torsdag, november 09, 2006

Cykling går i cykler

Kan man säga att en cykel är ställd till handlingarna? I så fall har jag nu i kväll ställt min cykel (eller rättare sagt hustruns cykel - men det är bara jag som använder den) till handlingarna. Jag blev bara så förgrömmat trött på trampandet. Jag slår vad om att cykelreparatören vid den senaste reparationen lyckades klanta till det på något sätt, så att cykeln blev mycket mera trögtrampad. Nu är det ett kraftprov varenda gång man skall cykla och när jag kommer fram till jobbet/hemmet måste jag byta kläder på överkroppen p.g.a. svettningen.

Nu får cykeln m.a.o. gå in i ide och jag tänker inte plocka fram den igen förrän det är utan tvekan vår. Det betyder bl.a. att jag måste ha sett tofsvipor någonstans på vägen mellan hemmet och arbetsplatsen. Fram till dess tänker jag gynna kollektivtrafiken.

Etiketter:

1 kommentarer:

Blogger Thomas O. sa...

Att det är mörkt och kallt när jag cyklar gör ju inte det hela käckare.

7:53:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida