onsdag, oktober 18, 2006

Anarki för moderater

Att de nya moderaterna inte är särskilt nya förvånar mig inte ett dugg. Jag har aldrig inbillat mig att Reinfeldt med anhang skulle föra någon sorts arbetarvänlig politik. "Det nya arbetarpartiet" skall tolkas så, att "Nu tar vi i med hårdhandskarna mot alla som inte är i arbete". Man menar helt enkelt att arbetslösa människor själva har valt att gå arbetslösa och därmed parasitera på samhället.

Moderater anser sig stå över alla andra. Så har det alltid varit och kommer förmodligen alltid att vara. De ser ner på vanligt folk - som de anser vara vulgära, simpla, lågintelligenta, lögnaktiga, lata och tärande myglare, smitare och fifflare. Moderater anser sig ha rätten att åka gräddfil genom livets alla skiften. De skall alltid ha förtur till allting. Ty de är ju enligt sig själva störst, bäst och vackrast. De anser sig stå över vanliga lagar och regler - sådant är bara till för den simpla massan, pöbeln, packet, slöddret.

Detta har visat sig tydligare sedan vi fick den nya regeringen. Mina värsta farhågor har besannats. Jag har fått vatten på min kvarn. De väldigt lätt räknade moderater som jag tidigare ansåg vara någorlunda trevliga (kanske 3-5 st. - beroende på var man drar gränsen) betraktar jag nu med andra ögon. Jag kan nog aldrig mera se någonting trevligt hos en moderat.
Här har du en alldeles lysande artikel om moderaternas vilda västern.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida