söndag, oktober 15, 2006

Det ser ut som att solen går ned

I dag har jag varit Bror Duktig: jag har lagat frukost, handlat, tvättat, diskat, dammtorkat, dammsugit, golvsvabbat och sedan lagat god mat. Jag var så illa tvungen. Hustrun är sjuk och ligger däckad. Innan jag lagade maten kände jag, att jag bara måste ut och andas frisk luft. Så jag stack iväg och gick en runda alldeles för mig själv. Folk som såg mig kanske tyckte det var misstänkt. Det är ju nästan suspekt att vara ensam. "Har han självmordstankar?" kanske någon tänkte när jag stod där för mig själv längst ute på en badbrygga och bara tittade på den snygga utsikten. När jag åter igen satte mig i bilen körde jag mot solnedgången. Jag blev lite fascinerad av molnen, stannade bilen och tog det här kortet: Varför finns det inte flera bra pop-/rocktexter om solnedgångar? Den här är den bästa jag kommer på i en hast.

Etiketter:

2 kommentarer:

Blogger Janne A sa...

Kinks är bäst, såklart, men jag vill gärna slå ett slag för John Hiatts "Lipstick sunset", där Ry Cooder spelar det vackraste slidesolot någonsin!

8:29:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Jag tror dig. Ry Cooders gitarrspel på "I think it's going to work out fine" på albumet "Bop till you drop" är gudomligt snyggt.

9:41:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida