tisdag, september 19, 2006

Den inventiösa Zappa

Det är problem med bildöverföringen i Blogger (igen). Medan systemet håller på att traggla, så skriver jag texten. Äsch, jag lägger ut bilden senare.
Nu känner jag mig som en rebell. Jag kommer att vara i opposition mot regeringen i fyra år. Nåja, inte om de t.ex. jagar Försäkringskassan på samma sätt som Försäkrings-kassan jagar hederliga medborgare.
Jag kommer att hämta inspiration till min opposition från Mothers of Invention. Den här - så småningom, Blogger! - avbildade plattan har jag ägt sedan den gavs ut. Oräkneliga gånger har jag hört Zappas makalösa gitarrspel på "Invocation & ritual dance of the young pumpkin". Otaliga gånger har jag skrattat åt texterna i "Plastic people", "Call any vegetable", "Brown shoes don't make it" m.fl. Enligt min ringa mening är detta album gruppens näst bästa. Det bästa var "We're only in it for the money" - kolla här.
Är jag nere eller känner mig förtryckt, så blir jag på gott humör igen t.ex. av att lyssna på tidig Zappa-musik. Jag blir ung - och rebellisk - på nytt.
(När Blogger strular på det här viset vill jag byta uttrycket "bloody boring" till "bloggy boring".)
Och så: äntligen hamnade bilden på plats! Klockan 6:49 på morgonen den 19 september. Jag gör vågen.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida