fredag, augusti 18, 2006

Seriös betygsättning?

Det är något skumt med betygsättningen i Bloggportalen. Betyget kan t.ex. vara 5.0, men likväl kan det samtidigt vara 6 stjärnor ifyllda. Hur skall man tolka det? Dessutom är jag skeptisk till sådan betygsättning. Det blir som på TV:s alla idoljakter: de som blev populära hos alla små kids med egna mobiltelefoner vann. Här är det alla som blir populära hos alla små kids med egna datorer som vinner. Fram för en opartisk jury - utan någon släktskap eller bekantskap med någon enda bloggare!
Surt, sa räven? Ja, det är klart. Jag erkänner: jag är sur. Jag är en usel förlorare. Den här bloggen är värd mer än 5.0, om man jämför med vissa som har fått t.ex. 5.5!

1 kommentarer:

Blogger Thomas O. sa...

Jag kanske gör som Lars Ahlin gjorde när recensenterna inte fattade nå't av hans roman "Bark och löv". Han lät bli att skriva i 21 år. Vill ni ha det så?

10:03:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida