fredag, augusti 04, 2006

Florens 1983 - ångest 2006

Vi reste till Italien i juli 1983. På en guidad dagsutflykt kom vi till Florens och besökte bl.a. Heliga Korsets Kyrka.
Men vad är det som skymtar nere till vänster? Låt oss gå närmare. Vad är det vi ser? Jo, detta:
Dante tittar snett nedåt på pöbeln. Tänker han på den gudomliga komedin?
Ah, jag längtar till Italien. Jag måste dit igen. Det finns så mycket kvar att se. Florens är jag inte färdig med, inte heller Rom. Sedan vill jag utforska Capri, Sicilien, Neapel m.m. Men samtidigt vill jag ju se mera av England och Skottland och äntligen komma till Irland. Sådan är jag - italiofil (Finns det ett sådant ord?) och anglofil på en och samma gång.
Ångest... Livet räcker inte till!

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida