tisdag, augusti 01, 2006

Dagens jönsigaste t-shirt

Sett på sta'n i dag: en t-shirt med texten (om jag minns rätt) "Riktiga män väger mer än 90 kg".
Patetiskt. Mannen som bar t-shirten kunde nog inte ens stava till ordet gym. Hans kondis var förmodligen så kass, att han inte ens skulle orka gå fem kilometer i någorlunda rask takt. Varför inbillar sig vissa män, att pondus sitter i en stor ölmage? Jag har sett så många exempel på det. De går omkring och spänner sig och riktigt stoltserar med sina absurda magar. De verkar t.o.m. inbilla sig att det är sexigt. Men inte känner jag några kvinnor som tänder på typ tjugo kilos överviktig fetma.
Och vad är förresten en "riktig man"? Har det med vikten att göra? Kan inte tro det. Jag har sett små, korta och lätta män som definitivt är mera "att hålla i handen när stormen går" än någon stor, lång bjässe på hundra kg eller mer.

4 kommentarer:

Blogger Janne A sa...

Riktiga män väljer t-shirt med omsorg.

10:34:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Precis. Riktiga män väljer allting med omsorg.

10:50:00 em  
Blogger Texas sa...

hört talas om ironi och självdistans?

12:41:00 fm  
Blogger Thomas O. sa...

Texas: Jo då, jag är icke obekant med de begreppen. Men jag tror inte att personen som bar den jönsiga t-shirten gjorde det för att illustrera sin bekantskap med dem.

7:27:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida