torsdag, juni 15, 2006

Avvikande vikt - av vikt?

När vi klev av planet på Cypern sommaren 1981 slog värmen emot oss. Det var c:a 40 grader i skuggan och det var nära att vi drabbades av "värmeslag". Förstå mig rätt: Värmen slog emot oss som en knockout i boxningsringen. Behovet av vatten var stort och vi utrustade oss nog var och en med en bautaflaska vatten.
Här ligger jag och slöar. 25 år yngre och några kilon lättare, dessutom med korpsvart hår. Nu är håret grått och de där kilona som tillkommit det här senaste kvartsseklet är delvis muskler, delvis något oönskat som lite elakt kan benämnas bilringar och fläskpattar. Varför skall kroppen förfalla? Varför måste man hålla efter den hela tiden? Den är som en olydig, jobbig unge som kräver ständig övervakning.
Nåväl, jag skall inte klaga. Jag är på rätt väg nu. Helt plötsligt har jag tappat tre kilon, utan att jag riktigt begriper hur det gick till. Jag vill gå ner 5-6 kilo till, så tror jag att jag blir nöjd med min figur. Det är bara så tradigt att simma och gå på gym. Det enda jag riktigt står ut med i träningsväg är joggning och cykling. Men då tränar man ju bara benmusklerna. Är det OK att varken ha biceps tjocka som tjurlår eller en mage som påminner om en tvättbräda?

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida