fredag, april 21, 2006

En möjlig kombination

Någonstans läste jag om en person som var både otålig och uthållig. Går det ihop? Ja, det kan det mycket väl göra. Samma person kan vara väldigt otålig i vissa situationer och otroligt uthållig i andra. Jag vet, ty jag är själv en sådan person.
Vid vissa ofruktsamma sammanträden vill jag helst kunna dematerialisera mig själv och förflytta mig helt osedd till någon annan plats. Då är jag alltså otålig. Men när jag håller på med något som jag finner vansinnigt fascinerande och intressant, så kan jag glömma allting annat runt omkring mig och hålla på i evigheter. Och då är jag uthållig.
Tro aldrig på sådana där jämförelser som görs ibland i flamsiga tidningar som plötsligt vill ge ett lite mera seriöst intryck. Det är tramspsykologi att påstå t.ex. att en långdistanslöpare är en dumdryg tråkmåns eller att en snabbmatsätare är en slarvig "Fort men fel"-typ.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida