söndag, april 16, 2006

Bra svensk thriller

Jag vet inte vad ni tycker, men nog tycker jag att den här var bra. Den kanske hade någon logisk lucka mot slutet (Det där med brevduvorna), men låt oss inte haka upp oss på detaljer. Den ställde en del saker på sin spets. Vad skulle man själv göra om man hade hamnat i samma situation? Var det dumdristigt eller tufft av vår hjälte att göra som han gjorde? Skulle han ha låtit bli - av hänsyn till familjen? Jag tänker, att han gjorde rätt - och att vi aldrig får ge vika för skurkarna. Kosta vad det kosta vill. De skall inte få vinna. OK, det är lätt att vara kaxig när man sitter i orubbat bo, men jag hoppas verkligen att jag skulle våga vara lika kaxig som läkaren David Bendricks i den här miniserien.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida