torsdag, november 12, 2009

Tre exempel

I en tidigare bloggpost påstod jag att det finns album där inte en enda bit var dålig. Jag hävdade samtidigt, att bitarna förvisso kunde vara olika bra men att ingen var kass. Nu kräver vän av ordning att jag skall upp till bevis. Således nämner jag tre förträffliga album där alla bitar var mer eller mindre bra - och ingen var dålig.

Leonard Cohen: "Ten new songs"
Miles Davis: "Kind of blue"
Bruce Springsteen: "Darkness on the edge of town"

Etiketter: , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Håller med! Samma gäller, i mitt tycke, The Kinks Village Green Preservation Society, Dylans Time out of Mind och Paul Simons Songs fron the Capeman. /Janne

6:52:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Tack! Och jag är beredd att hålla med dig om dina tre exempel.

7:45:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida