torsdag, november 26, 2009

Dagens irritationsobjekt. 1

Det är inte många gånger jag håller med Malin Wollin ("Fotbollsfrun") - men när hon skrev om idioter i trafiken, så höll jag med henne fullt ut.

Det kryllar av olämpliga bilförare. Folk kör fel hela tiden. Man blinkar inte när man svänger, man kör fel in i och ut ur rondeller, man kör för fort, man kör för sakta, man kör för nära den som är framför etc. Allt som kan gå fel går fel, känns det som.

Nu senast blev jag förbannad på en tönt som körde upp alldeles bakom vår bil. Vad är det för vits med att köra så idiotiskt nära? Om jag skulle behöva tvärbromsa och bilen bakom då demolerar vår bil, så är det inte mitt fel.

Jag tycker att det borde tillverkas bilar med följande standardutrustning.


* En lucka som öppnas där bak och släpper ut såpa så fort någon kommer för nära bakifrån
* En annan lucka som öppnas där bak och kastar ut en spikmatta så fort någon kommer för nära bakifrån
* Ett dussin spraymunstycken där bak som sprutar ut äcklig geggamoja mot vindrutan på bilen bakom så fort någon kommer för nära bakifrån
* En klisterdekal att fästa baktill på bilen med texten "När du kan läsa detta kör du för nära - din klantskalle"
* En ljudanläggning, som hörs en halvmil bort, där föraren med en mikrofon kan fälla giftiga och elaka kommentarer om alla knäppskallar ute på vägarna

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida