lördag, november 21, 2009

Fynd

I dag var vi runt en sväng in på stadsmissionen. Hulda makan köpte en bra inbunden bok för 10 kr och jag köpte dessa båda vinylplattor för sammanlagt 10 kr (Bilderna är resultat av scanning och därför inte helt överensstämmande med verkligheten - de är beskurna både hit och dit):




Jag har lyssnat igenom dem och kunnat konstatera att de båda överraskade mig positivt. Lill sjöng underbart på "Månskugga", "Alla männskor talar till mej", "Sången han sjöng var min egen" m.fl. och Östen sjöng och pratade texter av Hjalmar Gullberg, Anders Österling, Jacques Werup m.fl. på ett "redi't" bra sätt.

Jag gjorde en överraskande upptäckt: Östen tonsatte Göran Sonnevis dikt "Om kriget i Vietnam". Det hade jag ingen aning om.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida