torsdag, augusti 20, 2009

Tyck rätt - annars...

Det är illa ställt med yttrande- och tryckfriheten i detta land. Det är inte alls så låga trösklar och högt i tak som många vill låta påskina.

En person har nu sagt att "Halalslakt strider mot det djurskydd vi kämpat för i 100 år". Personen i fråga fortsatte: "Det svenska djurskyddet ska inte behöva stiga åt sidan med religionsfrihet som argument (...) Visst får våra invandrare utöva sin religion i vårt land, men vi kan inte acceptera att de för in sedvänjor som vi bekämpat och lagstiftat emot". Jag undrar hur länge h*n får behålla sitt jobb...

Ett annat "fall" som verkligen har inträffat: Författare X skulle få en positiv recension för sin bok V av den berömde recensenten Y i den stora tidningen W. Problemet var att innehållet i boken V inte var politiskt korrekt - inte ens för den stora tidningen W. Således publicerades aldrig den positiva recension av boken V som den berömde recensenten Y hade skrivit för den stora tidningen W. Hur vet jag detta? Författare X har själv berättat det för mig.

Nej, jag tror att det egentligen är lågt i tak och höga trösklar. Och för detta kanske jag får sparken.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida