fredag, augusti 28, 2009

Jag är ute och cyklar

Tvära kast från internationellt till individuellt...

I dag började jag cykla till och från jobbet igen - efter ett flera månader långt uppehåll. Äntligen! Det känns väldigt bra att cykla. Man får helt andra chanser till ostörda tankegångar jämfört med när man åker buss. För att inte tala om motionen man får. Nu skall jag cykla drygt 1½ mil varje arbetsdag. Det blir kondis, det.

Men nu är det ju så, att cykeln har blivit misshandlad. Det finns ingen ringklocka på den. Hur skall man då påkalla uppmärksamhet i trafiken? Jo, det problemet har jag löst med hjälp av denna visselpipa:
Jag kommer förmodligen att reta gallfeber på en och annan när jag blåser med full kraft. Så får det bli. Det är min attityd i trafiken: "Undan ur vägen! Här kommer jag!"

Etiketter:

2 kommentarer:

Blogger Spectatia sa...

Ja, alla sätt är bra, eller hur det nu är man säger.

Jag var också ute och cyklade (alltså på en cykel för omväxlings skull) idag. Och jag filosoferade just över samma tema som du, hur man påkallar uppmärksamhet från framförvarande trögrörliga element. Dock kom jag fram till rent motsatta lösning. Jag växlar om, upp eller ner spelar inte så stor roll, när jag är strax bakom sengångarna. Ljudet från växeln räcker för att de ska fatta att det är någon bakom som vill förbi - alldeles utan att jag blir ansvarig för någon hjärtinfarkt.

9:31:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

OK! Alla sätt är bra utom de dåliga - som min gamle folkskollärare sade.

9:51:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida