torsdag, augusti 27, 2009

Några rader om Tarantinos senaste

Sedd:Tja, vad ska man tycka? Jag hade det stundtals långtråkigt där i biosalongen. Jag tror Tarantino har tappat greppet en aning. Visst kan han hantverket, men jag kräver mera. Det är inte alls förvånande att filmkritikerna tycker väldigt olika. (Det är inte helt stolligt det de skriver i Nerikes Allehanda och på andra ställen när de inte gör vågen.) Det finns nog filmkritiker som alltid höjer Tarantino till skyarna - vad han än hittar på. Men jag är less på det myckna våldet i hans filmer. Jag är less på kulsprutesalvor. Jag är less på överdrivet, osannolikt tuffa karaktärer. Jag är less på sadistiska scener. Jag är less på blodstänk - etc. Jag är less på Tarantino görande Tarantino-filmer. Varför kan inte Tarantino göra en "riktig" film?

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida