onsdag, juli 15, 2009

Några intryck från en resa till västkusten

Jag har blivit olyckligt kär. Jag har blivit förälskad i västkusten kring Orust. Miljön och människorna - så go'a!

Vi körde först till Mollösund. Här ett kort från hamnen:
Vid infarten till Mollösund möts man av detta kärva budskap:
Då är det väsentligt mycket trevligare att besöka kyrkan:
På kvällen åt vi helt makalöst god mat här - och jag åt den godaste hamburgartallrik jag någonsin ätit:
Vi bodde på Mollösunds värdshus. De kan ta betalt... Standarden i boendet var inte mycket bättre än på ett vandrarhem och man fick gå iväg till ett helt annat hus för att äta frukost, men lika väl kostade det lika mycket att bo här som på ett riktigt hotell.
Vi körde vidare och tog färja till Gullholmen och Härmanö. Helt fantastiskt!





På kvällen åt vi på restaurang Skottarn. Fantastiskt trevlig personal och mycket bra service! Att pizzan var snuskigt dyr har vi glömt nu. Servitriserna var verkliga charmtroll!
På väg till Käringön:
Vy från Käringön:
En annan utsikt från Käringön:
Ack, ack, ack - att bli kär i en plats. Om jag kunde skulle jag flytta till Gullholmen i morgon.

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida