onsdag, mars 04, 2009

En stark personlighet

Säga vad man vill om Sven Stolpe, men han hade i alla fall bestämda åsikter. Det kan bl.a. därför vara stimulerande att se det här inslaget:
Inte håller jag med om honom om allt, men visst var han en väldigt bildad och förståndig karl. Hur skulle det vara möjligt att spela in ett sådant TV-program i dag? No way. Det finns ju nästan inga sådana starka personligheter längre.

En annan sak: Hagge Geigert var en lysande intervjuare.


Det här programmet har jag aldrig tidigare sett. Nu skall jag ägna större intresse åt Stolpes författarskap.

Etiketter:

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag kan bara instämma, underbar intervju med en beundransvärd man. Sten Broman är ett annat namn som dyker upp i relation, finns även hos SVT intervjun med honom från 1976 hos Hagge. Beställde Stolpes Den kristna falnagen förra veckan, skall bli intressant läsning.

2:40:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Tack! Jag kan rekommendera Stolpes "Låt mig berätta" och dess två efterföljare. Mycket underhållande och tänkvärt samtidigt!

7:07:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida