onsdag, februari 04, 2009

Missbruk

En del låntagare borde inte få låna böcker från bibliotek. Jag syftar nu i första hand på dessa odrägliga figurer som inte kan hålla fingrarna borta utan måste skriva kommentarer inuti böckerna. Senast jag råkade ut för detta så irriterande fenomen fick jag sudda ut - h*n hade i alla fall så pass mycket omdöme att h*n använde blyertspenna - töntiga kommentarer på nästan vartenda uppslag. Kommentarerna var töntiga därför att de var pekoral. Kommentatorn var säkert övertygad om sin egen förträfflighet och trodde sig nog ha en jättehög IQ, men det hela fick ett löjes skimmer över sig - ty kommentarerna var bara kvasiintelligenta. Egentligen var de klantiga och obegåvade.

Sådana egotrippade låntagare klarar vi oss utan. Med vilken rätt tar de sig denna fräcka frihet? Inbillar de sig att deras kommentarer är allenarådande? På en blogg skulle sådana kommentarer snabbt bli söndersmulade och pulvriserade till värdelöst stoff. Man kan ju inte gärna kommentera kommentarerna i en biblioteksbok. Nej, fram för hårdare tag mot dessa parasiter på skattemedel. Nästa gång jag upptäcker denna retfullhet skall jag föreslå bibliotekspersonalen att låntagaren får sitt lånekort spärrat.

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida