söndag, mars 16, 2008

Några rader om ämnen jag undviker

Varför skriver jag inte om kriget i Irak? kanske någon undrar. Varför skriver jag inte om ditt och datt? Vissa ämnen undviker jag - av olika anledningar. Det finns ämnen som jag undviker därför att de är för svåra antingen för mig personligen eller för en blogg ö.h.t. Det finns ämnen som jag undviker därför att det finns andra som skriver om de ämnena så fantastiskt mycket bättre än jag. Det finns ämnen som jag undviker därför att jag anser att det kan vara bättre att försöka tiga ihjäl dem. Det finns vidare ämnen som jag undviker därför att de är mig totalt likgiltiga.

Så är det. Kräv inte av mig att skriva om något särskilt. Jag skriver inte på beställning - i alla fall inte här i denna blogg. Det är bara att gilla läget eller gå någon annanstans.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida