söndag, mars 16, 2008

En första reaktion på "Magic"

Man skall aldrig räkna ut någon i förväg. Hur många gånger har man inte sagt om Rolling Stones att de är slut? Och så kommer de med någon ny låt som rycker undan mattan för en massa andra rockgrupper. Hur många gånger har man inte räknat ut Bob Dylan? Första gången var väl när han blev "elektrifierad". Sedan har man bedömt honom som slut t.ex. när han kom med "Self portrait", för att inte tala om när han gav ut "Knocked out loaded". Då var han definitivt knockad. Men si, de "gamla stötarna" kommer igen.

Jag hade fått för mig att Bruce Springsteen inte hade mera att ge. Nu är jag glad för att jag hade fel. Visserligen har jag hört det här albumet bara en enda gång, men jag blev fast genast. Jag gillar den här plattan från början till slut. Mitt högst preliminära betyg blir en fyra på en femgradig skala. Här kan man få en bild av hur olika recensenter har betygsatt "Magic". Men jag saknade texten till den sista låten "Terry's song". Då är det bra att kunna hitta texten på nätet.

Jag har lärt mig samma gamla läxa en gång till: räkna aldrig ut någon i förväg.

Etiketter: ,

1 kommentarer:

Blogger Ola Claesson sa...

Jag vet inte hur många gånger jag hört Magic, men jag vågar nog påstå att det är en av hans fem bästa. Det är inte illa gjort av någon som hållit på så länge. Sedan kan man nämna Eldkvarn i diskussionen också.

Folk får gnälla hur mycket de vill om gubbar och sexism, men när det blåser är det inte Linda Bengtzing man vill hålla i.

9:45:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida