lördag, mars 08, 2008

Metabloggpost

Bloggfenomenet är ett slags individualistiskt uppror, tror jag. Min lilla hypotes är att de flesta bloggare är trötta på grupparbeten, bikupor och annat kollektivt tjafs. Vi vill komma till avslut snabbare. Vi vill inte hålla på med fruktlösa diskussioner om allt möjligt. Vi har också insett, att allt inte blir bättre bara för att man gör det i grupp. (I grupparbeten förefaller snarare den genomsnittliga IQ:n sjunka med sisådär 10 poäng - det är min åsikt.) Vi bloggare tänker nog ofta: "Det där kan jag göra lika bra - eller t.o.m. bättre - själv, på egen hand".

Etiketter:

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Det stämmer nog rätt bra på mig. Jag är grymt trött på att dra hela lasset för att skyla över andras inkompetens. Inte för att jag är så vansinnigt duktig själv utan för att jag faktiskt just vill komma till avslut någon gång.

8:44:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Det är psykisk tortyr att aldrig komma till avslut.

10:02:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida