lördag, mars 08, 2008

Dagens Amy heter faktiskt Winehouse

Lyssnade på albumet "Back to black" med HÖG VOLYM på vägen till och från återvinningsstationen. Amy Winehouse är en miljöfara. Man vill ju dra ut på bilkörandet så länge det är möjligt om man lyssnar på hennes röst medan man kör. Det här är så sanslöst bra, att superlativer inte räcker till.
Jag sticker ut hakan och hävdar: Amy Winehouse är det största som har hänt inom musiken sedan The Beatles. Vadå The Ronettes och "Be my baby"? Vadå Aretha Franklin? Vadå Madonna? De är mossiga. Vadå alla andra moderna sångerskor? Amy Winehouse regerar. Hon sopar banan med alla andra. Ingen annan sjunger med sådan inlevelse som hon. Jag tror på varenda stavelse hon för ut genom sin mun.

Etiketter: ,

4 kommentarer:

Blogger Jah Hollis sa...

Här är ett par utmanare:

www.iamduffy.com/index2.html

www.youtube.com/watch?v=8ouI5KcyHfE

Sharon Jones lånade ju ut sitt band The Dap-Kings till Amy Winehouse när hon gjorde Back to Black. Ett av dom bästa back up-band en sångerska kan få tror jag.

5:28:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Ett fruktansvärt bra band!

9:22:00 em  
Blogger Jah Hollis sa...

Jag hade det stora nöjet att se Sharon Jones & The Dap-Kings på Loppen i Köpenhamn för snart två år sedan.
Den konserten, eller den själsliga och kroppsliga stormen, hamnar på tio i topp-listan bland alla musikupplevelser jag haft.
Jag hade gärna sett Amy Winehouse också (lyssnar precis som du på Back to Black i bilen) men hon verkar lite darrig på konsertfronten nu, minst sagt.

2:46:00 fm  
Blogger Thomas O. sa...

Oj, det måste ha varit en Konsert med stort K. Och när det gäller Amys missbruk av diverse stimulantia, så kan jag bara hoppas att hon snabbt kommer ur det.

8:16:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida