onsdag, mars 26, 2008

En provokation: Inga nya spel

Ibland när jag ser på TV hur man recenserar nya spel för TV:n eller datorn, så undrar jag om jag har en mardröm eller nå't. Varför sysslar vuxna människor med något så larvigt? Men så kommer jag på mig själv med att lösa ett sudoku eller Taipei. Men...

Allvarligt talat: kan det inte räcka med spel nu? Varför finns det ingen global myndighet som säger "Stopp! Nu räcker det! Inga flera spel! Alla pengar som hittills har lagts ned på att skapa och producera nya spel skall hädanefter användas till att borra brunnar och ge vatten åt alla människor som saknar vatten!"

Alla som känner behov av att spela spel kan använda de spel som redan finns. Det behövs inte ett enda nytt spel. Och om så vore - hitta då på ett nytt spel med de saker som redan finns i din närhet! Nu får det vara slut med daltandet med alla spelberoende och bortskämda i-landsboende åldersmässigt vuxna som aldrig blir mentalt vuxna.

Vi har kommit till ett läge i världshistorien där vi måste välja: antingen försakar vi en hel del och lyckas överleva - eller fortsätter vi i samma stil och låtsas som det regnar och går mot en säker undergång.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida