lördag, februari 02, 2008

Tur och retur

Jag har varit i Kungliga Hufvudstaaaden idag - nära Radiohuset. Tänkte ta kort ut över Gärdet, men vädret var ganska kass så det blev ingen kostym av den västen. Tog i stället flera kort på barnbarnet ett par timmar senare, men jag visar inte dem här.

På tåget hem lade jag märke till en kvinna som hade tagit av sig sina stövlar och lagt upp fötterna på sätet mitt emot. Det var lockande att erbjuda henne fotmassage. Undrar vad som skulle ha hänt om jag helt plötsligt hade masserat hennes ena fot. Hon hade kanske kastat ut mig från tåget mellan två stationer?

Etiketter:

2 kommentarer:

Blogger Rimbouy sa...

Jag gissar att hon tyst hade tagit ner sina fötter, tagit på sig skorna och sedan försökt undvika din blick under resten av resan.

11:36:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Jag tror i alla fall inte att hon skulle ha uppskattat det förbehållslöst, njutit och sedan bett mig massera även hennes andra fot.

6:30:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida