söndag, december 16, 2007

Ut med sabotörerna

Tori Amos gör alldeles rätt här - enligt min mening:
Klippet fick jag vetskap om via Aftonbladet här. Av publikens reaktioner att döma så var det nog ett riktigt beslut.

Mahavishnu Orchestra lär ha börjat sina konserter med minst tio minuters meditation. Då skulle publiken vara knäpptyst. Annars blev det ingen konsert. Det är vad jag har hört. (Någon som kan belägga det?) Det låter tufft i överkant. Men det finns fler än en dirigent som har avbrutit en hel konsert om någon tönt i publiken har suttit och hostat eller harklat sig eller snutit sig. Någon dirigent (jag har tyvärr glömt vem) kommenderade avbrott i konserten och sade till en hostande person: "Antingen lämnar du lokalen eller gör jag det." Den som hostade gick därifrån med svansen mellan benen. Så skall det vara. Ett rötägg skall inte få förstöra upplevelsen för alla andra.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida