måndag, december 17, 2007

Inte medhängande

Man vet att man har blivit gammal när man inte känner igen namn på diverse listor. Så här års är det tydligen obligatoriskt att skriva listor på allt möjligt som har passerat under året som gått. Förr hängde jag med hyfsat, men nu... Suck, det är nästan bara de gamla stötarna som jag har något intresse av. Om Neil Young, Bruce Springsteen, Robert Plant, Ulf Lundell eller andra till åren komna musiker nämns i tidningarna så spärrar jag upp ögonen. Som väl är har jag några yngre manliga vänner som hänger med betydligt bättre. Tack vare dem har jag vässat öronen för bl.a. Norah Jones. Be mig inte skriva en lista över årets bästa plattor. Jag har ingen aning. Och jag skäms inte!

2 kommentarer:

Blogger Jah Hollis sa...

Grejen är ju att många av de "gamla stötarna" fortsätter att göra intressant musik än i dag.
De namnen du nämner kan mycket väl mäta sig med vilka som av de nya förmågorna.
Det handlar inte om nostalgi, utan om dagens musik.

2:45:00 fm  
Blogger Thomas O. sa...

Då är jag inte helt ute och cyklar i alla fall. Gott att veta.

7:28:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida