onsdag, november 14, 2007

Vacker och ointressant

Via Biblioteksrelaterat fick jag se detta och denna bild:
De två korten skall visa hur sex månaders arbete på bibliotek kan få en vacker kvinna att se helt förfallen ut. Meningen är väl att man skall tycka, att kvinnan till vänster är väldigt snygg och oemotståndlig och att kvinnan till höger är ful och motbjudande.

Men - si - det tycker inte jag. I min värld är kvinnan till vänster tämligen likgiltig och tradig. Kvinnan till höger, däremot, är enligt mig långt mera intressant. Hon verkar vara en person som jag skulle vilja komma närmare inpå livet och diskutera viktiga frågor med. Hon verkar ha varit med om en del, hon verkar ha mycket att berätta.

Så, snälla tjejer/damer/kvinnor: det är inte nödvändigt med spackel och smajl.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida