lördag, november 17, 2007

Dagens i-landsproblem


Den här deodoranten gillar jag definitivt inte. Den stinker ve och fasa i min känsliga näsa. Mera jag retar mig på? Ja, det finns det! Man vill göra ett nummer av att den skall vara effektiv i 24 timmar. Bah! Precis som om det skulle vara en nyhet. Jag har haft massor av deodoranter som har varit effektiva i 24 timmar. Men de marknadsfördes inte speciellt för det. Skulle det vara något att skryta med? Det är väl snarare något man borde kunna ta för givet. Och vadå, "for men"? Vem har bestämt, att män skall lukta ungefär som en kemilektion på högstadiet? Man vill ju inte skrämma bort damerna. Någon har fått någonting om bakfoten.

Nej, den enda deodorant som får toppbetyg vid min petiga bedömning är den som jag skrev om här.

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Själv tror jag som de gamla grottmänniskorna att man ska avhålla sig från deodoranter av det slaget man kan köpa i snabbköp nuförtiden.
Ingenting eller en sten av alun för att motverka bakterieuppkomst samt daglig hygien. Det räcker.

Och nejtack till män som luktar kemiskt framställt sandelträ blandat med dagsgammal svett och annat trist.

Har du kollat vad din deo innehåller?
Det står att den inte innehåller alkohol (kanske inte i sin rena form) men titta om den har några inbyggda fettalkoholer och lite mysiga ingredienser som täpper till porerna så att all otäck lukt vänds inåt ;)

4:08:00 em  
Blogger Jah Hollis sa...

I-landsproblem var namnet, sa Bull!
;-)

4:59:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

hosanna: Det där med stenen fungerar faktiskt. Jag har provat. Men sedan föll det i glömska. Det är nog dags att ta upp stenen igen.

jah hollis: Wild Bill Hickock stinks, Sitting Bull said.

10:46:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida