måndag, september 10, 2007

Martina Haag spelar Martina Haag

Nu har även lilla jag sett den här:
Jag ger filmen en trea. Den här recensionen tycker jag är rätt OK. Filmen lär inte gå till filmhistorien som något komiskt mästerverk, men den är kul för stunden. Jag gillar Martina Haag, därför att hon verkar vara snäll och trevlig och känns lite lagom bortkommen - men hon kan ändå säga ifrån på skarpen om det behövs. Man vill ta hand om henne och se till att det går bra för henne.

Ett minus i kanten blir det - som vanligt - för den svaga ljudtekniken. Varför, varför, varför skall det vara så svårt att göra en film där man hör vartenda ord utan att anstränga sig? Så förbannat dåliga är väl inte alla skådespelare på att artikulera? Varför måste jag sitta och önska att filmen skulle vara textad?

Ett plus i kanten blir det i alla fall för Martinas hämnd på den opålitlige förföraren...

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida