söndag, september 09, 2007

Av med kalsongerna!

Läser en notis i Aftonbladet: "Skitiga kalsonger kostar miljoner". Det är Husbybadet som har problem med "osedvanligt höga kvävehalter". Detta beror på att manliga simmare använder kalsonger under badbyxorna. "Vad är det för dumheter!?", säger jag då. För det första: Varför är kalsongerna skitiga? Kan inte herrarna torka sig ordentligt? För det andra: Varför har man kalsonger under badbyxorna? Vad är det för stolleprov?!

En del unga män - jo, det är oftast unga män eller "mannagryn" - har en konstig inställning till nakenhet. Det händer varje gång jag badar bastu, att några ynglingar kliver in i bastun med badbyxor på. Då har de visserligen duschat innan, men med badbyxor på! Varför? Har de mikroskopiskt små snoppar som de inte vågar visa? Mens kan de ju inte ha. Jag har då aldrig märkt att någon vuxen man med något vett i skallen har fällt nedlåtande kommentarer om storleken på andra mäns könsorgan när man duschar eller badar bastu. Man förbigår helt enkelt det ämnet med vördsam tystnad.

För mig är det helt naturligt att man duschar och badar bastu helt naken. Det kvittar hur man ser ut. Jag har sett alla möjliga sorters snoppar i simhallar och på nakenbad. Ingen brukar kommentera den ena eller andra "apparaten". Men hur har dessa badbyxklädda killar blivit så blyga? De är väl inte så pryda annars? Det skulle inte förvåna mig, om många våldtäktsmän egentligen är klart sexuellt hämmade. Dessa kalsongbadande stollar kanske är blivande våldtäktsmän.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida