måndag, juni 18, 2007

Inte snusk

What's wrong with peace, love and understanding? Ja, ibland undrar jag varför det skall vara så tufft och häftigt att se på våldsfilmer och actionrullar och thrillers stup i kvarten. Kan det inte vara rentav nyttigt att titta på t.ex en sådan här bild någon gång? (Uppdatering 18 juni e.m.: Jo, jag envisades och lyckades hitta den igen. Här kommer den utan skyddsnät. Källa.)Jag tycker definitivt inte att en sådan bild är snuskig eller stötande på något vis. Om man blir störd eller upprörd av den, så har man problem - enligt min ringa mening.

Hur går detta ihop med att jag betraktar mig som kristen? - kanske någon undrar. Jo tack, det går alldeles utmärkt.

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Naturligtvis går det utmärkt! Ett erotiskt och sensuellt möte mellan två människor, är väl ändå något av det främsta Gud skapat?

9:41:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Ja, så tycker jag.

10:08:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida