måndag, april 16, 2007

Aldrig resa i utlandet utan en sådan här

Så här skall en reseguide vara. Jag har svårt att tänka mig en bättre bok att plugga inför resan och att ha med sig på färden. "Första klass reseguider" är verkligen en lyckad serie.
Just i den här boken får vi först ett porträtt av Irland, en historiebeskrivning och en liten kalender över viktiga händelser under året. Boken ger sedan gedigna beskrivningar av Dublin område för område och resten av ön region för region. "Tips för resenären" är därefter på nästan 60 sidor och boken avslutas med "Viktigt att veta". Summa summarum drygt 380 sidor fullmatade med nyttig och intressant information! Just det här exemplaret har jag lånat, men innan vi reser skall jag självklart köpa ett ex.

Vad man möjligen kan sakna med denna bok är bättre kartor. Men om man skall köra bil på Irland, så skaffar man sig givetvis en rejäl vägkarta.

Etiketter: ,

4 kommentarer:

Blogger Madicken sa...

Haha! Den boken står i min hylla. Ja, inte just det avbildade exemplaret, men en likadan :-)

10:36:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Aha! Har du varit där eller tänker du åka dit?

7:22:00 em  
Blogger Madicken sa...

Vi var nästan på väg men hamnade i Egypten istället. Men - one day...ska det bli av.

10:17:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Kom att tänka på "Little Egypt" - en god gammal poplåt från 1964 med gruppen Downliners Sect.

4:43:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida