måndag, februari 19, 2007

Plus för Plus

Tidigare i dag nämnde jag på jobbet att jag tänkte se "Plus" på TV i kväll. Det uttalandet möttes med ett litet hånfullt leende. Underförstått: "Plus" är något av det mest "osexiga" och präktigaste och mest humorbefriade som finns.

Suck. Jag tycker vi skall vara hemskt glada för att "Plus" och andra "osexiga", präktiga o.s.v. program finns. Tänk om TV bara visade flams och trams som "Time out", "Melodifestivalen" m.m. i all oändlighet. Tänk om TV aldrig visade ett enda program som på något sätt skulle kunna uppfattas som "uppfostrande" eller "allmänbildande". TVi vale. En sådan TV-politik skulle jag aldrig i livet stå ut med. Jag skulle frakta TV:n till en återvinningsstation efter att först ha slagit sönder den.

Tänk dessutom på vilken nytta "Plus" gör. Oräkneliga är de antal gånger som företag har fått bättra sig efter pinsamma inslag i "Plus"-studion. Det verkar ibland som om svenska konsumenter skulle vara helt rättslösa om inte "Plus" hade funnits.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida