lördag, februari 17, 2007

Tjuvlyssnat

Den här boken lånade jag till mig själv. Men jag fick inte ha den för mig själv mer än en dag. Sedan lade frun beslag på den. Och nu senast hade äldsta dottern smugit den till sig. Och nu vill biblioteket ha tillbaka boken eftersom det finns många reservationer på den. Typiskt.
Det är ett säkert kort: att få skratta åt andras dumheter. Man kan tänka "Ha! Så dum är i alla fall inte jag!" och så sträcker man på sig för att man är smartare än vissa andra.

Det är ingen dum affärsidé heller: att göra en bok av en blogg. Men det är ju inte alla bloggar som duger till det. Bloggen Tjuvlyssnat har ju haft otroliga besökssiffror, så den borde kunna säljas bra som bok. Min blogg däremot... Har man c:a 240-260 besök per vecka, så är det nog ingen idé att fundera på en bokutgivning.

Nå, här måste jag ju bara ta något exempel (från s. 81f)
Kvinna ~30 # 1: Såg du på Prison break igår?
Kvinna ~60 # 2: Nej, du vet, jag har inte de kanalerna, bara ettan, tvåan och fyran.
Kvinna 1: Alltså, jaha...
Kvinna 2: Men vänta bara tills vi får de anabola kanalerna, då du!

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida