måndag, februari 05, 2007

Mupparna

Uppfostran är en komplicerad sak, men vi kan inte ha misslyckats helt. Av min äldsta dotter fick jag nämligen denna käcka box:
Jag har länge saknat "Muppet show" och tyckt att det var en gåta att inte denna klassiska TV-serie har gått i repris. Nå, nu tror jag inte man bör sluka avsnitt efter avsnitt under en helkväll. Ett avsnitt åt gången känns lagom. En del inslag känns inte så väl genomförda som många andra. Men det samma kan ju påstås om t.ex. "Monty Python's Flying Circus". En del av de sketcherna var ju totalt poänglösa och rent ut sagt usla - medan andra var briljanta, geniala och aldrig överträffade.

Hemsidan känns som en besvikelse - så den hoppar jag över här. Däremot vill jag tipsa om informationen hos IMDb och hos Wikipedia. Det är kul att återse dessa figurer. De känns som gamla goda vänner. Ett särskilt gott öga har jag till Fozzie Bear och till de två gamla gnällgubbarna på balkongen - Waldorf och Statler. Det är antagligen de tre karaktärerna jag har mest släktskap med.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida