söndag, februari 04, 2007

En pubrock-platta

Det är 30 år sedan i år. Sedan den här plattan kom ut, alltså. Den här musiken funkar än. Förakta icke s.k. pubrock. OK, om du söker djupsinnigheter så kammar du noll. Men om du vill ha en platta med musik som får dig att skaka loss, så bör detta vara något för dig:
Jag gillade Dr Feelgood som de lät vid mitten av 70-talet. Låttitlarna säger en hel del om vad man kan vänta sig: "I thought I had it made", "That's it, I quit", "As long as the price is right" och "60 minutes of your love" är ganska talande. Omslaget är också ganska tydligt: "Vi gillar att gå på puben för att svepa några öl, kanske lite whisky och så möjligen spela lite flipper." Men jag är inte alldeles säker på att amg har rätt i det här påståendet: "Dr. Feelgood was the ultimate working band." Jag får nog anledning att blogga mera om det vid ett annat tillfälle.

Etiketter:

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Efter punken och nya vågen fann jag pubrocken – jag älskade Dr Feelgood – snacka om partymusik! /Janne A

11:54:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Japp! Det är riktigt god festmusik!

6:22:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida