onsdag, september 13, 2006

Märkliga djur i Vår Herres hage. 7

Varför är så pass många människor så löjligt självupptagna? Senast i dag hade jag anledning att ställa mig den frågan. En person kom in till ett ställe där man tar kölapp och vackert väntar på sin tur. Icke denna unga dam. Hon tog för givet att hon skulle kunna gå före alla andra i kön - utan att bry sig om något så larvigt som en kölapp. All personal skulle genast avbryta de aktiviteter de höll på med och ägna all samlad uppmärksamhet på henne. Hon såg inte att det fanns andra människor som just höll på att få hjälp eller snällt och normaluppfostrat väntade på sin tur.
Hur blir vissa personer sådana som denna egotrippade tjej? Någonstans måste det ha gått snett i uppfostran.

Etiketter:

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Det är vårt nya egosamhälle, ordet i tiden är JAG.

11:11:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Du har rätt. Var och en är sig själv nog. Vadå, jag bry mig om någon annan? Sköt dig själv och skit i andra.
Det är tidens melodi.

5:26:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida